MCV je nazýván „drtičem min“. Tento 10 m dlouhý a 18 t těžký stroj ohromí každého diváka - už jakmile se začne točit kladivo se 72 řetězy a olovnice na konci řetězů se vryje do země - často s doprovodem prachového oblaku. Efekt na miny je také velmi ohromující – miny vybuchují nebo jsou rozmačkány. 910 MCV-2 vykonává svou práci – a to velmi dobře! Sjednejte si s námi zdarma schůzku kdekoliv po ČR!
Zjistit nezávazně cenu
Technické údaje | 910MCV-2 |
Hmotnost | 18,0 t |
Výkon motoru, trakční motor | 136 kW |
Jízdní rychlost vyklizení v terénu | 0 – 1.4 km/t |
Silniční přeprava | 0 – 35 km/t |
Jízdní rychlost vyklizení pevného povrchu | 0 –12 km/t |
Výkon motoru, powerpack | 136 kW |
Šíře, při vyklízení | 4.83 m |
Šíře, přepravní poloha | 2.78 m |
910MCV-2 je velký na ničení i 10 kg TNT miny, v 3,5 m široké stopě, a současně malý na přepravu (např. vlakem nebo i letadlem Hercules C130) Osovým zatížením 10 t a rychlostí 42 km/h je možné provoz i na silnicích, za stejných podmínek jako kamiony. Pernamentním pohonem všech kol 910MCV-2 zdolá jakýkoliv povrch, je vybaven navijákem, a to pro případ, že je stroj potřeba zajistit na měkkém povrchu. Velká mobilita zajišťuje možnost nasazení kdekoliv.
Koncept rotujícího cepu s řetězy pro odklízení min byl použit již za 2. světové války. 910MCV-2 je jedním z nejúspěšnějších a nejmodernějších odstraňovačem min na trhu. Při práci jede 910MCV-2 proti běžnému směru jízdy s kladivy napřed a kabinou vzad. Kladiva se skládají z nápravy se 72 řetězy, každý s olovnicí na konci, během odklizení se kladiva otáčí až 440 ot./min., čímž se olovnice vrývá do země a odpaluje miny nebo je zcela rozmačkává. 910 MCV-2 je vyroben i na ničení až 10 kg min (jak AP tak AT), ať už jsou umístěné na povrchu nebo pod zemí. Pracovní hloubku je možné automaticky nebo ručně seřizovat z kabiny (až 40 cm hluboko na písčitém povrchu)
Vzadu za kladivem se nachází ochranný štít, připevněný na pancéřové oceli. Nabízí vynikající ochranu před tlakovou vlnou a úlomky, zamezuje střetu s vozidlem. Při automatickém odklizení min volí řidič méně parametrů na monitoru, jako např. půdní poměry a nastavení hloubky kladiva, pancéřový štít následuje automaticky.